Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2009

Τα σούπερ μάρκετ στήνουν τα ράφια τους στο Ίντερνετ

Ηλεκτρονικό καλάθι για παραγγελίες και παράδοση στο σπίτι

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Δήμητρα Σκούφου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009

Η μάχη των σούπερ μάρκετ μεταφέρεται πλέον και στο Διαδίκτυο. Οι αλυσίδες στήνουν τα ράφια τους στο Ίντερνετ δίνοντας τη δυνατότητα αγορών on-line και παράδοσης στο σπίτι για πελάτες που δεν έχουν τον χρόνο να κάνουν τις αγορές τους σε ένα παραδοσιακό κατάστημα ή που θέλουν να εξοικονομήσουν χρόνο.
Ήδη τρεις αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιχειρούν ηλεκτρονικά και στις ιστοσελίδες τους είναι αναρτημένος κατάλογος με όλα τα είδη και τις τιμές τους με βάση τον οποίο μπορούν να παραγγείλουν οι καταναλωτές τα προϊόντα που χρειάζονται. Τη μεταφορά στο σπίτι την αναλαμβάνουν οι αλυσίδες.

Η πρώτη αλυσίδα που έβαλε «ράφια» στο Διαδίκτυο ήταν η αλυσίδα Βερόπουλος η οποία το 2001 και όταν ακόμα οι on-line αγορές ήταν στην Ελλάδα σχεδόν ανύπαρκτες, δημιούργησε το πρώτο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ και άνοιξε τον δρόμο για του υπόλοιπους παίκτες που όμως για χρόνια ήταν διστακτικοί.

Σήμερα στην αξιοποίηση του Ίντερνετ για τις αγορές των νοικοκυριών προχωρούν και άλλες αλυσίδες όπως η Carrefour που ανέβασε την προηγούμενη εβδομάδα στο Διαδίκτυο το ηλεκτρονικό της κατάστημα το οποίο λειτουργεί πιλοτικά ενώ η Α-Β δέχεται παραγγελίες και με e-mail.

Αν και τα πρώτα βήματα είχαν γίνει πριν από σχεδόν μια δεκαετία, οι διστακτικές κινήσεις των επιχειρηματιών και η καθυστέρηση της δραστηριοποίησης των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στο Διαδίκτυο είχε και έχει άμεση σχέση με τον περιορισμένο τζίρο των ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποιούν οι Έλληνες αλλά και με το γεγονός ότι η χώρα μας υπολείπεται της υπόλοιπης Ευρώπης στη διείσδυση του Διαδικτύου στα νοικοκυριά. Υπολογίζεται ότι ο συνολικός τζίρος από τις αγορές μέσω Ίντερνετ στην Ελλάδα φτάνει το 1 δισ. ευρώ ενώ από το σύνολο των αγορών μόνο το 3,2% αφορά την αγορά τροφίμων.

Αγορές όλο το 24ωρο
Για τους επιχειρηματίες του λιανεμπορίου το Διαδίκτυο δεν μπορεί να αντικαταστήσει το παραδοσιακό κατάστημα. «Οι Έλληνες καταναλωτές θέλουν να έρχονται σε επαφή με τα προϊόντα που αγοράζουν. Ωστόσο το ηλεκτρονικό κατάστημα απευθύνεται σε μια κατηγορία καταναλωτών που δεν έχουν τον χρόνο να κάνουν αυτήν τη βόλτα, που θέλουν να ψωνίζουν ακόμα και όταν τα καταστήματα είναι κλειστά», λέει εκπρόσωπος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν, να «κλειδώσουν» την παραγγελία τους και να παραλάβουν τα ψώνια τους μέσα σε 24 ώρες στο σπίτι, στον χώρο εργασίας του ή όπου αλλού επιλέξουν.

ΤΖΙΡΟΣ 1 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ
Υπολογίζεται ότι ο τζίρος από τις αγορές μέσω Ίντερνετ στην Ελλάδα φτάνει το 1 δισ. ευρώ ενώ μόνο το 3,2% αφορά την αγορά τροφίμων
LΙΝΚS:
www.ab.gr
www.carrefour.gr
www.veropoulos.gr

περισσότερα στο ΝΕΑ On-line

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου