| Με τον όρο "ενεργητική ασφάλεια" εννοούμε τη δυνατότητα που δίνει ένα αυτοκίνητο στον οδηγό του να αποφύγει μια σύγκρουση ή -γενικότερα- ένα ατυχές συμβάν και να διατηρήσει απρόσκοπτα την πορεία του. Πρόκειται για έναν πολύ σημαντικό τομέα, στον οποίο όλοι οι κατασκευαστές δίνουν μεγάλη σημασία και σίγουρα η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει και εδώ συμβάλει, ώστε τα καινούρια αυτοκίνητα να προσφέρουν όλο και υψηλότερα επίπεδα, γινόμενα σημαντικά πιο ασφαλή από το παρελθόν. Τι καθορίζει τα επίπεδα της ενεργητικής ασφάλειας ενός αυτοκινήτου Από τους πλέον καθοριστικούς τομείς στην ενεργητική ασφάλεια ενός αυτοκινήτου είναι η ανάρτησή του και η γενικότερη ρύθμισή της, αλλά και η αποτελεσματικότητα και αντοχή του συστήματος πέδησης. Στη συνέχεια, μεγάλη διαφορά υπάρχει μεταξύ ενός αυτοκινήτου που εξοπλίζεται με ένα σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP) και ενός που δεν το έχει. Ωστόσο υπάρχουν και πολλές δευτερεύουσες λειτουργίες, που επηρεάζουν την προσήλωση του οδηγού στην οδήγηση και άρα την ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου. Αυτές ξεκινάνε από τα βοηθήματα ορατότητας, όπως οι καθρέφτες και τα φώτα, περνάνε από τα συστήματα που ελέγχουν την ταχύτητα του αυτοκινήτου και καταλήγουν στο βασικό μέσο επαφής του αυτοκινήτου με το δρόμο, στο ελαστικό και στη ζάντα. Για το τέλος αφήσαμε το συνδυασμό κινητήρας-κιβώτιο, όπου σημαντικό ρόλο στην ενεργητική ασφάλεια ενός αυτοκινήτου παίζουν και οι επιδόσεις που εξασφαλίζει αυτός ο συνδυασμός, ούτως ώστε να υπάρξει η απαιτούμενη ισχύς για να αποφευχθεί μια ενδεχόμενη σύγκρουση ή για να μειωθεί ο χρόνος μιας προσπέρασης ενός πιο αργού οχήματος. Η 12άδα της ασφάλειας! Λαμβάνοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω υπ´ όψιν, επιλέξαμε και σας παρουσιάζουμε σήμερα 12 μικρομεσαία μοντέλα που προσφέρουν υψηλή ενεργητική ασφάλεια. Στον τομέα των κινητήρων έχουμε διαλέξει τις πιο εμπορικές χωρητικότητες των 1,6 λίτρων ή 1,4 λίτρων με turbo, εκτός από τις περιπτώσεις εκείνες που δεν υπάρχει ένα τέτοιο μοτέρ, οπότε επιλέξαμε το ατμοσφαιρικό 1,4. Σημειώστε επίσης ότι όλα τα μοντέλα που επιλέξαμε έχουν πολύ καλή σχέση αξίας/τιμής και δεν ανήκουν στην premium κατηγορία άρα δεν κοστίζουν ακριβά, εκτός από την Alfa Romeo Giulietta, η τιμή της οποίας όμως, με βάση τα δεδομένα των premium μοντέλων, είναι αρκετά συμφέρουσα. | | Tips για την ενεργητική ασφάλεια | | • Ελαστικά Ίσως το σημαντικότερο τμήμα του αυτοκινήτου για την ασφάλειά μας είναι τα ελαστικά του, αφού αυτά είναι το μοναδικό τμήμα του που εφάπτεται με την άσφαλτο. Έτσι, θα πρέπει να ελέγχουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα την κατάστασή τους. Ειδικότερα, ο πρώτος έλεγχος έχει να κάνει με τη φθορά του ελαστικού και κυρίως εάν αυτό παρουσιάζει μείωση του ύψους των αυλακώσεών του (το βάθος της χάραξης του πέλματος πρέπει να βρίσκεται στα 3 χλστ. και άνω, ενώ εάν πέσει κάτω του 1,6 χλστ., χρήζει άμεσης αντικατάστασης βάσει και νομοθεσίας) ή εμφανίζει ρωγμές. Συχνά επίσης θα πρέπει να ελέγχουμε την πίεση του αέρα των ελαστικών, ώστε αυτή να βρίσκεται στα επίπεδα που ορίζει ο κατασκευαστής. • Φρένα Όπως και τα ελαστικά του οχήματός μας, έτσι και τα φρένα θα πρέπει να βρίσκονται πάντοτε σε καλή κατάσταση. Ακολουθήστε λοιπόν τις συμβουλές των τεχνικών και αλλάξτε τα τακάκια των φρένων όταν παρουσιάζουν σημάδια φθοράς, ενώ καλό θα είναι να ελέγχετε συχνά και τα υγρά φρένων. Πολύ σημαντικό επίσης είναι να διατηρείτε κατά την οδήγηση τις αποστάσεις ασφαλείας από το προπορευόμενο κινούμενο όχημα. • Σύστημα ανάρτησης Τα τμήματα μιας ανάρτησης καταπονούνται συνεχώς και γι αυτό το λόγο θα πρέπει να έχουμε υπ´ όψιν μας την κατάσταση των αμορτισέρ και των ελατηρίων. Χρήσιμο θα είναι περίπου κάθε 20.000-30.000 χλμ. να ελέγχουμε σε έναν ειδικό τη λειτουργία τους, ενώ καλό είναι να γνωρίζουμε, ότι σε ένα μέσο αυτοκίνητο η διάρκεια "ζωής" τους είναι περίπου στα 60.000 χλμ. | | |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου